środa, 28 listopada 2012


7-9 GRUDNIA
BIWAK MIKOŁAJKOWY!
                          HUFCA SUWAŁKI

- Kolejna okazja do integracji oraz świetnej zabawy!


Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

Podczas biwaku odbędzie się festiwal:
„Harcerskie Śpiewogranie”.
Każda z drużyn obowiązkowo przygotowuje 2 piosenki: harcerską, turystyczną bądź szantę.
Oprócz tego występy solistów. Zapraszamy!
Zgłaszajcie się do Elizy (507146843) do 06.12. Przewidziane NAGRODY!!

Przypominamy, że na biwaku odbędzie się posiedzenie
Kapituły Stopni Harcerskich i Starszoharcerskich.
Zabierzcie ze sobą swoje karty prób

ORGANIZATORZY:
7 DW „MARZYCIELE”

KOSZT: 30 zł
(zuchy i harcerze: nocleg, ubezpieczenie, materiały, prezent)
(harcerze starsi i wędrownicy: noclegi, ubezpieczenie, materiały, prezenty przywozicie SAMI!)
MIEJSCE:  ZESPÓŁ SZKÓŁ W JELENIEWIE
START: PIĄTEK godz. 19.00
KONIEC: zuchy i harcerze – SOBOTA(08.12) godz. 13.00
harcerze starsi i wędrownicy – NIEDZIELA (09.12)
godz. 11.00
POTRZEBNE:
·      Własne wyżywienie (czajniczki również)
·      Karimata, śpiwór
·      BUTY NA ZMIANĘ do chodzenia po szkole
·      Mundur!!!
·      Ubrania, myjołki itd.
·      Śpiewniki, instrumenty
·      Dobre humory- obowiązkowo
·      Odpowiednie ubranie na każdą ewentualność ;)

WAŻNE:
1.  Szkoła ma być pozostawiona, w takim stanie, jakim ją zastaniemy (bez żadnych usterek)
Drużynowi mają za zadanie zwrócić na to uwagę swoim harcerzom oraz pilnować porządku!!!

2.  Nikt nie „wbija się” na biwak. Jeżeli ktoś chce być razem z nami to koniecznie od początku do końca.
Nie będzie też można wychodzić ze szkoły bez zgody komendantki biwaku (oczywiście akceptowane będą tylko wyjątkowe sytuacje), więc obkupcie się wcześniej, przed biwakiem. Jest to bardzo ważne.

3.  Karty kwalifikacyjne biwaku z wypełnioną każdą rubryką, które są niezbędne do uczestnictwa w biwaku wraz z pieniędzmi, muszą być dostarczone do 04.12.2012r włącznie, do:

Pwd. Agnieszki Jasielon         tel: 507027922
Pion. Elizy Kowalczyk            tel: 507146843

Prosimy, aby wszystkie karty danej drużyny były przynoszone przez 1 osobę z drużyny, a nie pojedynczo, będzie łatwiej:)

W razie pytań dzwońcie 

Liczymy na tłumne przybycie!!!
DO ZOBACZENIA!


niedziela, 11 listopada 2012

Nocka Andrzejkowa


Uwaga, uwaga, uwaga !

23-24 listopada
NOCKA  ANDRZEJKOWA
1 Szczepu Drużyn
Harcerskich i Zuchowych „Burza”

- Kolejna okazja do integracji szczepu oraz świetnej zabawy.

Na nocce po raz pierwszy odbędzie się spotkanie
Szczepowej Kapituły Stopni Harcerskich i Starszoharcerskich.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Przypominam o przysłaniu kart prób, przynajmniej
tydzień wcześniej.

ORGANIZATORZY:
16 SDH „ACONCAGUA

KOSZT: 10 zł ( nocleg, ubezpieczenie, materiały)
MIEJSZCE: Szkoła Podstawowa nr 9 w Suwałkach
START: godz. 18.00
KONIEC: godz. 13.00
POTRZEBNE:
©  Własne wyżywienie (czajniczki również)
©  Karimata, śpiwór
©  BUTY NA ZMIANĘ do chodzenia po szkole
©  Mundur
©  Ubrania, myjołki itd.
©  Śpiewniki, instrumenty
©  Dobre humory- obowiązkowo
WAŻNE:
1.  W szkole nie może się nic złego wydarzyć, po prostu nie możemy nic zniszczyć, bo utracimy możliwość korzystania ze szkoły, a w przyszłości szkoła w Suwałkach może nam się przydać jeszcze nie raz !
Drużynowi mają za zadanie zwrócić na to uwagę swoim harcerzom oraz pilnować porządku na nocce: )
2.  Pragnę zaznaczyć, że nie wyobrażam sobie, że ktoś w nocy przychodzi („wbija się”) na nockę. Jeżeli ktoś chce być razem z nami to koniecznie od początku do końca.
Nie będzie też można wychodzić ze szkoły bez zgody komendantki nocki (oczywiście akceptowane będą tylko wyjątkowe sytuacje), więc obkupcie się wcześniej, przed nocką.
Jest to bardzo ważne.
3.  Karty kwalifikacyjne biwaku z wypełnioną każdą rubryką, które są niezbędne do uczestnictwa w nocce wraz z pieniędzmi, muszą być dostarczone do 17.11.br. włącznie, do:
drużynowej Patrycji Jonio HO lub               
tel. 508403884      
przybocznej sam. Aleksandry Hanc            
tel. 513224926
Prosimy, aby wszystkie karty danej drużyny były przynoszone przez 1 osobę z drużyny, a nie pojedynczo, będzie łatwiej:)

W razie pytań dzwońcie lub piszcie:)
Kontakt:
drużynowa Patrycja Jonio HO          
tel. 508403884         
przyboczna sam. Aleksandry Hanc   
tel. 513224926
aconcagua16sdh@wp.pl

DO ZOBACZENIA! <3

poniedziałek, 24 września 2012

Wyjazd do Lwowa!

Uwaga!
Pod koniec października odbędzie się wyjazd do Lwowa.
Koszt to ok. 200zł.
Wyjazd w piątek a powrót w niedzielę autokarem.
Trzeba mieć obowiązkowo paszport.
Zgłoszenia do końca tego tygodnia do drużynowych!!!

Zachęcam gorąco ;) Więcej informacji u mnie.

pwd. Anna Danowska

poniedziałek, 10 września 2012

Biwak Szczepowy

Zapraszamy wszystkie zuchy, harcerzy, wędrowników i Instruktorów Sczepu "BURZA" na biwak, który odbędzie się w dniach 28-30 września 2012r.

 Koszt:  35zł.
Miejsce: jeszcze zostanie podane.
Karty kwalifikacyjne (do ściągnięcia ze strony Hufca Suwałki) oraz pieniądze należy dostarczyć do drużynowych najpóźniej do 21 września.
Wyżywienie we własnym zakresie.
Przyjazd i powrót we własnym zakresie.

Więcej informacji u pwd. Anna Danowska email: ania1536@vp.pl

środa, 22 sierpnia 2012

Rowerowy rajd kresowy


W najbliższą niedzielę pomagamy w organizacji Rowerowego Rajdu Kresowego, który odbędzie się na terenie Suwalskiego Parku Krajobrazowego. Organizatorzy bardzo potrzebują  pomocy bo inne służby, które zazwyczaj pomagały są zaangażowane np. w organizacje dożynek
Nasza pomoc będzie polegała na  kierowaniu ruchem na trasie. Stąd też jest to  zadanie bardziej dla starszych i wędrowników, ale młodsi też mogą stać z kimś starszym.  Z tego co wiem jest na razie 13 osób. Gdyby ktoś jeszcze był chętny to proszę o zgłoszenia. proszę też o info czy znalazł by się jakiś rodzic z samochodem do pomocy w transporcie.
Wszyscy, którzy biorą udział, zbiórka w niedzielę o 9.30 pod Kauflandem (z wyjątkiem Marzycieli, którzy są na miejscu).
Zabrać należy mundur, kanapki, picie, coś na wypadek deszczu. Powrót planujemy na 15-16.
Wujek

wtorek, 17 lipca 2012

Rajd "Fantazjada"

Harcerska Drużyna Jeździecka "SPIRYDION" z Ostrołęki, którą poznaliśmy na RG12 zaprasza na swój
IX Rajd Nocny „Fantazjada” . Oto zarys fabuły:

„Nasza  wioska  została  zaatakowana  przez  hordy  wampirów,  guli,
upiorów, dusz przeklętych  i  innych potworów pochodzenia magicznego. Przed
atakiem  Wioska  była  niewielkim  grodem  obronnym,  jednak  teraz  została
doszczętnie zburzona. Nie możemy sobie jednak pozwolić na stratę wioski, gdyż
leży ona na przecięciu  szlaków handlowych. Są  tędy  transportowane  zarówno
artykuły  spożywcze,  tkaniny,  ale  również  wysokiej  jakości  broń
z mahakamskich kuźni. Z wioski przeżyło zaledwie kilka osób. Jest z nami dwóch
wiedźminów,  jedni  z  ostatnich  żyjących,  jednak  nie  dadzą
oni  sobie  rady  z  hordą wampirów.  Do  kompletu  złych wiadomości  dochodzi
fakt,  ze  w  chwili  ataku  na  wioskę,  przebywała  tam  córka  królewska  Adda.
Dowiedzieliśmy  się  o  tym  dopiero  teraz,  gdyż  dla  bezpieczeństwa  była  tam
w przebraniu  i  incognito. Niestety, nie wiemy gdzie  obecnie  się  znajduje. Król
Foltest już zbiera armię i szykuje się do wymarszu na południe chcąc pozostawić
stolicę prawie bez obrony. W obliczu obecnych problemów z elfami rebeliantami
może  to  być  bardzo  niebezpieczne. Musimy  odbić  Astanaar  i  odszukać  Addę
zanim Fotlest wyruszy ze swoim wojskiem i zanim królewnie stanie się coś złego.
Potrzebujemy grup wojowników, którzy  zechcieliby nas wesprzeć. Nie gra  roli
czy jesteście łowcami smoków, rycerzami, najemnikami, czy oddziałem nieludzi.
W  obecnej  sytuacji,  każda  pomoc  się  przyda.  W  zamiar  oferujemy  sowitą
nagrodę, która obecnie  jest dobrze ukryta w  lochach pod Astanaarem. Liczymy
na wasze wsparcie!
Dawni mieszkańcy wioski” 

Termin 23-26 sierpnia, miejsce: Ostrołęka, koszt wpisowego 25 zł.
patrole 6-12 osób. Chętnych zapraszam po szczegóły.
Wujek

czwartek, 12 lipca 2012

Kurs zastępowych "Łowcy Przygód" II - Garbaś 2012

Zapraszamy na kurs zastępowych "Łowcy Przygód" II, który odbędzie się w terminie 04 - 09 sierpnia 2012r na Bazie Harcerskiej "GARBAŚ"



Kurs rozpoczyna się: 04.08.2012 o godz. 10:00
kończy się: 09.08.2012


• Miejsce: Baza Harcerska "GARBAŚ"

• Koszt: 75 zł ( w tym: zakwaterowanie w namiotach, wyżywienie całodzienne, materiały programowe, ubezpieczenie)

• Dojazd i powrót we własnym zakresie

• Organizator: Instruktorzy Hufca Suwałki

• Kadra kursu:
- komendantka: pwd. Anna Danowska
- zastępca komendantki: pwd. Agnieszka Jasielon
- oboźny: HO. Piotr Uroda

• Warunki uczestnictwa:
- ukończone 12 lat
- złożone Przyrzeczenie Harcerskie
- wypełnienie ankiety, karty kwalifikacyjnej i dostarczenie do hufca do dnia
19 lipca 2012r wraz z opłatą 75zł za cały kurs.

Cele:
-przygotowanie harcerzy do pełnienia funkcji zastępowego
- przekazanie wiedzy potrzebnej w pracy z zastępem.

Po ukończeniu kursu uczestnik będzie:
- umiał zorganizować i prowadzić zastęp
- umiał przygotować i przeprowadzić zbiórkę harcerską
- umiał zaplanować pracę zastępu
- potrafił prowadzić dokumentację zastępu
- potrafił przeprowadzić musztrę zastępu
- potrafił opracować karty prób na stopnie i sprawności oraz opracować zadanie
zespołowe/projekt
- znał wiele zabaw, pląsów, gier i piosenek

• Ukończenie kursu z wynikiem pozytywnym:
- obecność na całym kursie
- wykonanie poprawnie wszystkich powierzonych zadań
- odpowiednia postawa i sprawowanie


• Należy wziąć:
- regulaminowe umundurowanie harcerskie,
- śpiwór,
- notatnik + długopis
- latarkę
- menażkę, kubek, sztućce
- wszystko inne, co potrzebne na kilkudniowy wyjazd harcerski;)

Jeśli masz pytania to pisz:

• Anna Danowska
email: ania1536@vp.pl
telefon: 501610129


Przypominamy, że na karcie uczestnika i w ankiecie każda rubryka musi być wypełniona!